بزرگترین مجتمع تولیدی پلی اتیلن استان سمنان در 5 فاز فعالیت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مرآت، مرتضی داوودی مدیرعامل شرکت پل آب قومس در آیین کلنگ‌زنی بزرگترین مجتمع تولیدی پلی اتیلن استان سمنان با اشاره به افتتاح فاز نخست این کارخانه در هفته دولت سال جاری گفت: بزرگترین مجتمع تولیدی پلی اتیلن استان سمنان با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال در شهریورماه سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت پل آب قومس در ادامه افزود: با توج به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال یعنی اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل این مجتمع تولیدی در استان راه اندازی شده است.

داوودی با بیان اینکه کارخانه در زمینی به وسعت 27 هزار مترمربع در حال ساخت می باشد، افزود: این کارخانه قرار است در پنج فاز شروع به کار کند که با این وجود زیربنای کارخانه به 18 هزار و 800 مترمربع افزایش خواهد یافت.

وی همچنین تصریح کرد: فاز اول این مجتمع تولیدی در متراژی بالغ بر یک هزار و 270 مترمربع آغاز شده که قرار است این فاز سالانه 35 هزار تن مواد پلی اتیلن با کاربری مصارف آب شرب و کشاورزی در استان تولید کند.

به گفته مدیرعامل شرکت پل آب قومس، فاز اول مجتمع تولیدی پلی اتیلن استان سمنان بدون اخذ منابع بانکی و با هزینه سرمایه‌گذار انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه لوله‌های پری اتیلن در فاز دوم ساخته خواهد شد، گفت: لوله‌های پری اتیلن که در صنایع مرتبط با آب مصرف دارد، سالانه 3 هزار تن در فاز دوم تولید خواهد شد.

داوودی همچنین تصریح کرد: ساخت مخازن پلی اتیلن در فاز سوم صورت می گیرد که تولید سالانه این فاز بالغ بر 20 هزار تن برآورد شده است.

مدیرعامل شرکت پل آب قومس از تولید سالانه 5 هزار تن لوله‌های فاضلاب در فاز چهارم این مجتمع تولیدی خبر داد.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: پیش‌بینی شده که در فاز پنجم برای ساخت لوله‌های گاز از جنس پلی‌اتیلن با ظرفیت تولید سالانه 15 هزار تن در این کارخانه ایجاد شود.

keyboard_arrow_up